5 سال پیش
2024

۶ روش مقابله با مادر کنترل گر

به دنبال علایق، دوستان و تجربیات جدید برید خودتون رو محدود به
کارهایی که مادرتون دوست داره بکنید، نکنید.

با مادران کنترل گر چطور مقابله کنیم!

با مادرتون ارتباط برقرار کنید!

ارتباط صادقانه، آشکار و محترمانه می تونید به گفتگویی برای پیدا کردن دلیل رو جایگزین زبان “من احساس می کنم” کشمش ها برسد و راه رو هموار کنه هنگام صحبت کردن جمله متهم مثل شما همیشه… یا اصطلاحات مشابه کنید.

مرزها را تعیین کنید:

تعیین حد و مرزها از خانواده ای به خانواده دیگه متفاوته اما یکی از ساده ترین مرزهایی که می تونید تعیین کنید میزان ورود مادر شما در تصمیم گیری هاتونه، می تونید با مهربانی اما قاطعانه به مادرتون بگید که تصمیمات براساس اون چیزی که شما بهتر می دونید گرفته میشن نه براساس خواسته های مادرتون.

به صحبت های اون گوش بدید!

صرف وقت برای گوش دادن به حرف های مادرتون و پرسیدن اینکه او چه فکر و احساسی داره می تونه تفاوت زیادی در نحوه برقراری ارتباط با شما در حرکت و به جلو ایجاد کنه به اون فرصت جدید در مورد اون چیزی که احساس می کنه صحبت کنه و سعی کنید جایی برای مطالعه پیدا کنید.

علایق شخصی تون رو پرورش بدید:

به دنبال علایق، دوستان و تجربیات جدید برید خودتون رو محدود به کارهایی که مادرتون دوست داره بکنید، نکنید.

مکانیزم های مقابله ای رو یاد بگیرید:

شما باید به دنبال مکانیزم های مقابله ای باشید که می تونید به کاهش علائم اضطراب، اعتماد به نفس پایین یا سایر مشکلات دیگه که بخاطر مادرتون دارید کمک کند ورزش، مراقبه و حتی هنرهای دستی در کنار اومدن، با رفتارهای مادر وقتی خشمگین هستید می تونه بسیار مؤثر باشه.

آن کتاب یا مبحثی که در آن لحظه مطالعه می‌کنید جذابیت کافی برایتان نداشته باشد.

به روانشناس مراجعه کنید:

خانواده درمانی برای کمک به بهبود پویایی و ارتباطات خانواده طراحی شده مادر شما به نکاتی که بیان کردید گوش نمیده و همچنان رفتار کنترل کننده برای واسطه گری و حل تعارض یک متخصص رو وارد این کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

۶ راهکار درست و حسابی برای تقویت حافظه

1 به یادگیری بپردازید تحریک مغز به افزایش توانایی مغز منجر شده و باعث می شود مغز در برابربیماری های ذهنی مثل آلزایمر مقاومت کند. 2 خواب مناسب حداقل 6 ساعت خواب در طول شب به افزایش سلامت مغز و...

ترس های طبیعی کودکان از بدو تولد تا پایان ۴۲ سالگی

زن ها از این ۱۲رفتار مردانه متنفرند:

۶ روش مقابله با مادر کنترل گر

روش‌های نوین مطالعه